Program 2017

Aktiviteter for 2017 og 2018.

Møtene avholdes på “Hasselbakken” i Asker Frivilligsentrals lokaler. Askerveien 47, Asker (se kart).
Denne listen vil bli oppdatert fortløpende.

Program for 2017

Alle møter er på Hasselbakken kl. 19.15

Tirsdag 10. januar. Månedskonkurransen. Tema: Fritt motiv.

Simplicity. John Petter Hagen holder et foredrag over dette temaet.

Tips og triks om natt/ kveldsfotografering.

Tirsdag 24. januar. Ekstramøte/workshop.

Svart/hvitt konvertering og bruk av Silver Efex Pro. Lastes ned her: //www.google.com/nikcollection/

Tirsdag 14. februar. Månedskonkurransen. Tema: Natt/ Kveld.

Bildevurdering. Hva er et godt bilde?

Vi skal se på en del bilder og legger opp til en meningsutveksling om dette temaet.

Forberedelse til neste innlevering: Tips og triks om svart hvitt fotografering.

Tirsdag 28. februar. Årsmøte.

Etter årsmøtet vil vi gjennomgå resultatene fra spørreundersøkelsen. Her er det åpent for alle til å komme med innspill og kommentarer.

Tirsdag 14. mars. Månedskonkurransen. Tema: Monokrom.

Foredrag med Eldar Hauge.  Hvordan reise med fotoutstyr i Afrika?

Forberedelse til neste innlevering: Tips og triks om fotografering i blåtimen.

Tirsdag 28. mars. Ekstramøte/workshop.

Fargeredigering og bruk av Color Efex Pro. Lastes ned her: //www.google.com/nikcollection/

Tirsdag 18. april. Månedskonkurransen. Tema:Blåtimen

Forberedelse til neste innlevering: Tips og triks om portrettfotografering.

Foredrag av Paal Audestad, “Rock og reportasje”  –  http://www.paalaudestad.com/

Tirsdag 9. mai. Månedskonkurransen. Tema: Portrett.

Wenche, Toril og Geir vil presentere hver sin “Pecha Kucha”

Tirsdag 13. juni. Sommeravslutning.

Frammøte ved rytterstatuen rett foran rådhuset i Sandvika kl 19. Vi starter med en liten fotoutfordring: Ta et bilde av rådhuset/borggården med mobiltelefon eller nettbrett. De innsendte resultatene blir senere presentert via hjemmesiden. Etterpå blir det sosialt samvær med muligheter til drikke og eventult spise ved Musikkflekken eller Prammen i Sandvikselva.

Tirsdag 12. september. Månedskonkurransen. Tema:Kropp.

Vi får besøk av fotograf: Helene Fjell, http://www.helenefjell.no/ med foredraget: “Fragmenter tar form”

Forberedelse til neste innlevering med tema regn.

Søndag 24. september. Fototur til Mølen

Rullestenene på Mølen tatt på lang lukkertid. Foto: Geir Arnesen

Avreise kl.09 fra parkeringsplassen ved Asker stadion. Vi prøver å fylle opp bilene for å spare miljøet og utgifter. Bilturen tar snaue 2 timer. Mølen er kjent for sin rullesteinstrand, ville natur og forhistoriske gravfelt. Ta med varme klær, vindjakke, mat og termos. Og fotoutstyr selvsagt.

Tirsdag 26. september. Ekstramøte. Kl 19.15-21.15

Her blir det anledning til å redigere bildene fra Mølen i fellesskap. Utveksling av triks og tips. Ta med egen pc. Hvis du ikke var med til Mølen men har lyst til å stikke innom er det selvsagt også mulig.

Tirsdag 10. oktober. Månedskonkurransen. Tema: Regn.

På safari i Indias jungel. Vårt klubbmedlem Eigil B Jensen vil vise egne bilder og filmsnutter av dyrelivet i nasjonalparkene Bandipur og Nagarahole sør-vest i India

Forberedelse til neste innlevering med tema: “sett nedenfra”.

Tirsdag 24. oktober. Ekstramøte. Kl. 1915-2115

Komposisjon i landskapsbilder med frilufts- og landskapsfotograf Henrik Strømstad.

En smakebit på hva han har å by på ser du på: www.conlight.no

Tirsdag 14. november. Månedskonkurransen. Tema: Sett nedenfra.

Kamerateknikk: Bruk av innstillingene Auto, Manuell, Program, Blenderprioritet, Lukkerprioritet. Vi deler oss inn i tre grupper basert på kameratype: Canon, Nikon og andre merker. Ta gjerne med eget kamera til denne seansen.

Forberedelse til neste innlevering som er årskonkurransen.

Tirsdag 28. november. Workshop: Redigering av bilder i Lightroom. Kl. 1915-2115

Geir kommer til å legge vekt på grunnleggende funksjoner. Maks 15 deltakere. Påmelding via epost til klubben. Ta med egen pc.

Tirsdag 12. desember. Årskonkurransen

Dette er aktivitetene som er planlagt for 2018

Denne listen vil bli oppdatert fortløpende.

Program for 2018

Alle møter er på Hasselbakken kl. 19.15

Tirsdag 9. januar. Månedskonkurransen. Tema: Fritt motiv.

Tirsdag 23. januar. Lightroom Workshop. Her er det mulig å få hjelp til å organisere eller behandle bilder med Adobe Lightroom. Vi satser på en gruppe for nybegynnere og en for mer avansert bruk.

Tirsdag 13. februar. Månedskonkurransen. Tema: Vann/ Is

Bildevurdering. Hva er et godt bilde?

Det blir diskusjon i litt mindre grupper. Vi legger opp til en meningsutveksling om dette temaet. Ta med NSFFs årbok for siste år.

Tirsdag 27. februar. Årsmøte.

Tirsdag 13. mars. Månedskonkurransen. Tema: I farta!

Foredrag med Naturfotograf Kai Jensen

Tirsdag 10 April. Månedskonkurransen. Tema: Stor og liten.

Kåre Johansen viser bilder.

Tirsdag 24. april. Workshop om å fotografere hunder.

Tirsdag 8 Mai. Månedskonkurransen. Tema: Gatefoto

Søndag 3. Juni. Heldags workshop med innlagt fotografering. Påmelding og mere info kommer senere.

Tirsdag 12. Juni. Sommeravslutning

Tirsdag 11 September. Månedskonkurransen. Tema: Makro/ nærbilde

Tirsdag 9 Oktober. Månedskonkurransen. Tema: Linjer

Tirsdag 13 November. Månedskonkurransen. Tema: Tåke