Program 2019

Aktiviteter for 2019.

Møtene avholdes på Torstad ungdomskole på Hvalstad i Asker. Torstadbakken 49, 1395 Hvalstad (se kart).
Denne listen vil bli oppdatert fortløpende.

Møtene starter på Torstad ungdomskole kl. 19.00

Tirsdag 8. januar. Månedskonkurransen. Tema: Fritt motiv.

Foredrag med fotograf Morten Løberg, //mortenloberg.no/

Tirsdag 22. januar.  Fotokafé på Hasselbakken (se kart). Tema: Bilder som kan brukes i fotoprosjektet “Nye Asker”.

Tirsdag 12. februar. Månedskonkurransen. Tema: Arkitektur

Naturfotografering: Foredrag av naturfotograf Jørn Areklett Omre

Tirsdag 26. februar. Årsmøte.

Sakspapirer sendes medlemmene på epost minst en uke i forveien.

Tirsdag 12. mars. Månedskonkurransen. Tema:Landskap i Bærum og nye Asker, sort-hvitt. Vi definerer landskap som: Natur/Kultur/urbant landskap. Dette kan være bilder med mennesker og menneske skapte elementer.

Foredrag av Linda Kristiansen, //www.lindakristiansen.no/.

Linda er fotokunstner med sin helt spesielle teknikk og bilder. Hun er også medlem i Asker og Bærum fotoklubb.

Tirsdag 26. mars – Fotokafé på Hasselbakken(se kart). Tema: Bilderedigering. Ta med egen PC. Det blir først litt teori. Så skal alle trene på å å redigere samme bilde (i raw).

Tirsdag 9 April. Månedskonkurransen. Tema: Gammel årgang.

Eigil Jensen viser egne naturbilder fra Japan.

Tirsdag 14 Mai. Månedskonkurransen. Tema:Menneske i miljø, sort-hvitt.
Tenk aktiviteter, kulturpersonligheter, etc. Her oppfordres til å ta/levere bilder med tanke på utstillingen, Nye Asker.

Foredrag av Sissel Nystad, //www.sisselnystad.com/

Tirsdag 28 Mai, kl. 18.30 – Fotoutflukt til Høvikodden. Vi møtes på parkeringsplassen v/ Hennie Onstad senteret (Høvikodden). Ann Forberg gir råd og veiledning innen makrofotografering.

Tirsdag 11. Juni. Sommeravslutning. Vi møtes på Bærums verk kl. 18. Fotograferer litt, og samles deretter på et spisested hvor vi har bestilt bord.

Tirsdag 10. September – Foredrag med fotograf Morten Krogvold. Ordinært medlemsmøte med månedskonkurranse flyttes til 24. september. Vi flytter derfor fristen for innlevering til månedskonkurransen til 17. september.

Tirsdag 24. September – Månedskonkurransen. Tema: Ved sjøen. Torstad ungdomskole.

Tirsdag 8. Oktober –Månedskonkurransen. Foredrag av: Knut Rune Johansson, “Directors Choice” under Nordic Light 2019 i Kristiansund. Tema: Refleksjon (ala speiling, ikke det å være reflektert)

Tirsdag 22. Oktober –Fotokafé på Hasselbakken(se kart). Vi ser på bruk av blits.

Søndag 3. November kl. 23:59 Innleveringsfrist for årskonkurransen

Tirsdag 12. November –Månedskonkurransen. Tema: Høst

Tirsdag 26. November –Fotokafé på Hasselbakken(se kart).

Tirsdag 10. Desember –Julemøte med årskonkurransen (Torstad ungdomsskole)