Om ABF

Velkommen til Asker og Bærum Fotoklubb

Copyright

Alle bilder og redaksjonelle artikler gjengitt på Asker og Bærum Fotoklubbs hjemmeside er beskyttet av åndsverkloven og loven om opphavsrett. Alle copyright-rettigheter tilhører fotografene representert på denne hjemmesiden. All kopiering og bruk av bilder herfra er ikke tillatt, slik tillatelse kan bare oppnås etter avtale.

Asker og Bærum Fotoklubb, Leanglia 78, 1373 Asker

post@abfotoklubb.no   Bank: 0536.31.72905

Alle kveldsmøter starter kl. 19.00 (hvis ikke annet er bestemt) og avholdes

på “Hasselbakken” i Asker Frivilligsentrals lokaler. Askerveien 47, Asker (se kart).

Innlevering av digitale bilder til konkurranser: Se Konkurranseinfo i hovedmenyen

ABFs styre 2015:

Leder: Geir Arnesen epost: geir.arnesen(at)gmail.com ,tlf: 90752979

Sekretær: Wenche Myhre, epost: wenche.myhre(at)askeroppm.no

Kasserer: Bjørn H. Fredriksen, epost: bhfredriksen(at)gmail.com

Styremedlemmer:  Toril Lund, epost:toril(at)me.com, Sven Lunøe Pihl, phil.sven(at)gmail.com

Vararepresentanter:  Tom Simonsen, epost: toms(at)pinglebo.net, Odd. B. Dick, epost: o.b.dick(at)gmail.com, Ina Bolmstedt, epost:  bolmina@online.no

Valgkomité:

Hos oss kan du utvikle din fotohobby i et trivelig og givende fotofellesskap

Asker og Bærum Fotoklubb (tidl. Asker Kameraklubb) har ”fotohistorie” helt fra 1943 og har (per 31/12-2011) rundt 75 medlemmer i alle aldre og med vidt forskjellig bakgrunn. Klubben har medlemmer fra Asker og Bærum og nærliggende områder. Felles for alle er at de har glede og utbytte av å møtes i et felles forum med foto i fokus. Klubben favner alle enten du bruker god, gammeldags film eller er gått over til den digitale verden, med speilrefleks eller kompaktkamera. Her står alle likt, og alle er like interessert i å utvikle seg og sin hobby videre i et inspirerende miljø.

Lær mer, få mer moro
I Asker og Bærum Fotoklubb kan du lære mer om din hobby og kan utvikle deg videre innenfor fototeknikk, digital bildebehandling, komposisjon og andre bilderelaterte uttrykksmåter. Og: her blir du fort kjent med nye venner av begge kjønn som alle er levende opptatt av hobbyen sin og som trives i et givende fotofellesskap.

Få bildene ut av albumet, PC-en og minnekortet!
På Asker og Bærum Fotoklubbs medlemsmøter tar vi opp interessante, faglige temaer tilpasset de flestes nivå og forkunnskaper. Her får du vite om hvordan du enkelt kan gjøre vanlige bilder om til severdige motiver, lære om bildebehandling, delta i minikurs om nye metoder og teknikker, melde deg på fellesutflukter, delta i uformelle konkurranser, kort sagt: få glede og nytte av din fotohobby uansett forkunnskaper.

Månedens bilde, Årets fotograf og Årskonkurransen
Uansett nivå, teknikk og forkunnskaper kan medlemmene delta i våre tema-konkurranser som arrangeres jevnlig gjennom året. Dette er populære (og lærerike) innslag på møtene. I desember kårer vi ”Årets fotograf” basert på poeng opptjent gjennom året. ”Årets bilde” er en uavhengig konkurranse på fritt grunnlag én gang i året. Deltar du på våre konkurranser, får du anledning til å høste både heder og gevinster.

Kommunikasjon på e-post og internett
Alle klubbnyheter og annen medlemsinformasjon blir distribuert til alle jevnlig, på e-post og via vår hjemmeside: www.abfotoklubb.no. Her presenteres klubbstoff og nyttige temaer av interesse, som f.eks. reportasjer fra fellesarrangementer og møter, konkurranseresultater og bildevisninger, møtekalender, interessante linker og annen foto- og klubbrelatert informasjon.

Tirsdag er dagen
Asker og Bærum Fotoklubb har ordinære møter den andre tirsdagen i hver måned unntatt juni, juli og august, og arrangerer i tillegg flere felles populære fotoutflukter i året. Årskontingenten er 650 kroner (2014). Kr. 150,- av disse går uavkortet til dekning av medlemskap i Norsk selskap for fotografi (NSFF).

Vedtekter for Asker og Bærum Fotoklubb

finner du på medlemssidene (krever innlogging).